I. Dava hakkının bulunmaması

B. Nişanlılığın hükümleri

I. Dava hakkının bulunmaması

Madde 119 - Nişanlılık, evlenmeye zorlamak için dava hakkı vermez.

Evlenmeden kaçınma hâli için öngörülen cayma tazminatı veya ceza şartı dava edilemez; ancak yapılan ödemeler de geri istenemez.

B HÜKÜMLERİ

1– Evlenmek için dâva hakkının bulunmaması

(3678 sayılı ve 14.11.1990 tarihli Kanunun 2. maddesiyle değişik) 1 Nişanlılık evlenmeye zorlamak için dava hakkı vermez.

Evlenmeden kaçınma hali için öngörülen cayma tazminatı veya ceza şartı dava edilemez; ancak yapılan ödemeler de geri istenemez.

Not: Hüküm 3678 sayılı Kanun ile değişikliğe uğramadan önce şu şekilde idi:

“Kanun, imtina eden nişanlıyı evlenmeye icbar için dâva hakkı vermez ve evlenmekten imtina halinde tazminat verilmesi şart kılınmış ise bu şart muteber değildir.”

Yürürlükteki Kanunun 83 üncü maddesini karşılamaktadır.

Madde mevcut hâliyle olduğu gibi alınmış, sadece konu ve kenar başlıkları “B. Nişanlılığın hükümleri” “1. Dava hakkının bulunmaması” şeklinde değiştirilmiştir.

A. Verlobung

1 Das Verlöbnis wird durch das Eheversprechen begründet.

2 Unmündige oder Entmündigte werden ohne Zustimmung des gesetzlichen Vertreters durch ihre Verlobung nicht verpflichtet.

3 Aus dem Verlöbnis entsteht kein klagbarer Anspruch auf Eingehung der Ehe.

A. Contrat de fiançailles

1 Les fiançailles se forment par la promesse de mariage.

2 Elles n’obligent le fiancé mineur ou interdit que si son représentant légal y a consenti.

3 La loi n’accorde pas d’action pour cont­raindre au mariage le fiancé qui s’y refuse.

Not: Hükmün 1. fıkrası, kaynak İsviçre Medenî Kanunu’nun 90. maddesinin sadece 3. fıkrasına paraleldir. Ayrıca belirtmek gerekir ki, İsviçre Medenî Kanunu’nun 90. maddesinin 2. fıkrası 19.12.2008 tarihli Federal Kanun ile 01.01.2013 itibariyle değişikliğe uğramıştır.

1   RG. 23.11.1990; S: 20704.